(advertentie)

Openbaar vervoer Den Haag woensdag plat

Omroep West
DEN HAAG - In Den Haag rijden woensdag geen trams, bussen en Randstadrailvoertuigen. Het personeel van de HTM legt voor bijna 24 uur het werk neer.

Tot nu toe werd het openbaar vervoer in de grote steden alleen voor korte perioden onderbroken.

De actie is gericht op de miljoenen euro’s die het kabinet op het openbaar vervoer wil bezuinigen en tegen de openbare aanbesteding en duurt tot 1.00 uur.

Veolia en Connexxion

Busvervoerders Veolia en Connexxion respecteren de staking. Ze rijden wel door Den Haag, maar nemen alleen reizigers mee die buiten of naar de hofstad reizen. 

De openbare aanbesteding moet voor het Rijk 120 miljoen opleveren, daarnaast trekt het kabinet 45 miljoen euro minder uit dan in de afgelopen jaren aan het stadsvervoer. Door de maatregelen stopt ook de financiële groei van de vervoerders, een verlies van 100 miljoen.

Handreiking

Maandag maakte Minister Schultz van Haegen een tegemoetkoming van 23 miljoen euro richting de ov-bedrijven. De Haagse verkeerswethouder Peter Smit noemt de handreiking van Minister Schultz over de bezuinigingen op het openbaar vervoer 'zeer teleurstellend en onjuist'. Hij vreest voor een zeer uitgeklede versie van het OV, mogelijk alleen nog maar gericht op woon-werk verkeer.

Medewerkers en vakbonden zijn bang dat de maatregelen leiden tot overvolle trams, bussen en metro's, langere wachttijden en minder veiligheid.

Donderdag staakt het stadsvervoer in Rotterdam.

Foutje gezien?
waarom nu geen rechtzaak tegen het staken door de ov maatschapijen . Als de staking tegen de plannen van de OV maatschapijen zijn dan wordt er een rechtzaak door de hun gespannen tegen de staking onder de mom van reizigers belang. En nu ?? Stelletje hypocrieten zijn het allemaal
Ik heb me vandaag geërgerd aan de niet-consequente dienstregeling van Connexxion 39 en Veolia 45. In de bussen van Veolia en op diverse nieuwswebsites stond dat er alleen mensen binnen Den Haag niet vervoerd worden. Dat wil zeggen: de bussen stoppen niet in Den Haag. Word je vanochtend in Voorburg gewoon opgehaald door de Connexxion-chauffeur en worden er mensen in Den Haag ook gewoon opgepikt. Geen probleem. Kom je vanmiddag op het Centraal Station van Den Haag, ga je naar je bus van Veolia, mag je er pas uit bij de halte Damlaan. Ik weet niet waar Veolia de gemeentegrenzen trekt, maar ten eerste hoort Voorburg niet bij Den Haag en ten tweede: waarom pas Damlaan, terwijl de bus wel de reguliere route rijdt? Ik begrijp het niet, en nog een heleboel reizigers met mij niet. Er waren vandaag ouderen die vanaf de Damlaan naar Voorburg moesten lopen. Hoe bedoel je: goede en effectieve communicatie en consequentie?
Ik wil de dienstregeling van 1965 terug in Den Haag en natuurlijk ook gewoon het papieren enkeltje. En zo niet, dan is het mij om het even wie dat OV dan weer niet naar behoren gaat verzorgen. Het is al 45 jaar hommeles met die slechte dienstverlening. Ze hebben het precies zo geregeld dat je altijd net die ene halte verder moet, zodat ze extra kosten kunnen berekenen.
den haag komt nooit zonder ov , desnood het leger erin misschien wel een goed idee, laat ze maar blijven staken en dan nog vertellen bij westonline de passagiers hebben er begrip voor een grote leugen er is nog nooit een bestuurder of chauffeur geweest die mij iets gevraagd heeft hoe ik over de staking denkt of de slimme buschauffeur op de tv bij westonline misschien hadden de passagiers hier moeten staan om mee te protesteren dat is slim hoe komen wij in de dynamostraat om te protesteren als jullie staken
Ik reis altijd met tram 2 in 20 minuten naar CS en heb nu tot en met juli voor de eerste haltes een bus. Mijn reistijd is nu een uur!!!!! Een klacht indienen: helpt niet! Stilstaan in de tramtunnel is bijna wekelijks aan de orde: geen communicatie, geen vervangend vervoer! En als je er wat van zegt: dan neem je toch een taxi of: ik kan er ook niets aan doen! Nee, de HTM is zijn eigen glazen aan het ingooien. De hufterige chauffeurs daargelaten, de service holt met sprongen achteruit. Nogmaals: alle bedrijven moeten inleveren en iedereen gaat er een beetje op achteruit. Dat komt omdat we allemaal dachten dat de bomen tot aan de hemel reikten. Mijn werkgever is van Den Haag naar Amsterdam verhuist en ik ben aangewezen op OV. Bedankt HTM en GVB voor deze fantastische week!! Enneh.....morgenavond een concert in Ahoy.....fijn, bedankt RET!!
Tja,als het je eigen baan was geweest die op de tocht staat zou je wel anders praten. Lex
Iedereen moet inleveren tegenwoordig, maar niemand staakt. Behalve deze logge ouderwetse staatsbedrijven. En dan ook nog meerdere malen staken. Bovendien weet de HTM helemaal niet wat klantgericht werken betekent, erger me geregeld aan het personeel, te laat rijden, slechte service, weer vertraging, geen online kaartverkoop, weer staken etc. Bedrijf bestaat alleen maar om personeel aan het werk te houden. Meteen privatiseren dus!!
Staat u er wel eens bij stil wat het betekent voor het personeel. Er wordt al jaren ingeleverd. Nu gaat het ook de reizigers treffen. Dit wordt onwerkbaar voor HTM personeel. De argumenten die u opsomt zijn relatief. Geef niet altijd het bedrijf de schuld voor te laat rijden en onvriendelijk personeel. Derden zijn vaak de "schuldige".
Heerlijk een dagje zonder trams. Geen gepiep en geknars van staal op staal, geen pingelende oversteekplaatsen, geen gefluit als de deuren dichtgaan. Je hoort alleen nog af en toe het zachte zoeven van een veolia aardgasbus. Ook in het mooie Zoetermeer is dit een verademing dus wat mij betreft mag het best nog even zo blijven.
Voor iedereen die tegen de staking is. Nu hebben jullie een dagje hinder. Als de plannen doorgaan wordt het structureel. Dit kabinet maakt het openbaar vervoer kapot. Het enige wat helpt is de volgende keer een week staken en de toegansweken van de grote steden blokeren met stadsbussen/.
Deze reactie geeft de mentaliteit binnen de HTM exact weer. Commentaar lijkt me overbodig.
Wie zegt dat het een structureel probleem wordt als de HTM verleden tijd is? Misschien wordt het openbaar vervoer door privatisering alleen maar beter. Ik kan nou niet zeggen dat de HTM het openbaar vervoer zoveel beter verzorgd dan bijvoorbeeld Connexxion en Veolia. Die zijn minstens even goed. Als ze nou eens op een dag laten zien hoe de dienstregeling er met bezuiningen uit zou komen te zien, i.p.v. hele dagen staken? Dan kunnen de reizigers pas hun conclusies trekken. Hele dagen of weken staken hebben alleen de reizigers last van. Er worden nu miljoenen geïnvesteerd in staatsbedrijven van onze belastingcenten, terwijl de twee directeuren het geld wel binnen zien komen. Zo slecht is die aanbesteding niet.
Waarom hebben jullie het toch over 'woensdag' etc. in de artikelen? Je bedoelt toch gewoon 'vandaag'? Nu moet ik nadenken welke dag jullie bedoelen en dan denk ik 'oh ja, het is woensdag vandaag'. Daarnaast staat het zo statisch.
Nou, had er flink last van vanmorgen: lopend naar CS in de hoop dat de RET Randstadrail reed. Die reed...maar rechtstreeks naar Nootdorp. Hierdoor kon ik nog niet op mijn werk in het Forepark kon komen. Daarna met de NS naar Den Haag Ypenburg en daar reden de Veolia bussen mij ook gewoon voorbij. Uit 'solidariteit' lees ik nu. Dat vind ik bijzonder hypocriet want bij de volgende aanbesteding staan die juist vooraan om de concessie voor het stadsvervoer te verwerven.
En wie zijn g*dverd*mme weer de dupe? Juist, de burgers! Ga toch g*dverd*mme actievoeren door gratis te rijden. Maar dat durven die domme chauffeurtjes niet. Veolia/Connexxion of QBuzz, neem het maar over hier in Den Haag!!
Gratis laten willen ze wel, maar mag niet van de rechter.
@Anoniem Aan je taalgebruik te zien, ben jij ook niet een van de slimste. Wat een hufterige opmerking zeg. Je gaat nog lelijk opkijken als die aanbesteding en de bezuiniging doorgaan. Ben je wel van de werkende? daar je een gratis ritje wenst!