Weer een storing? Ziggo werkt aan een app

Ziggo medewerker
Ziggo medewerker
DEN HAAG - Internetprovider Ziggo werkt aan een app voor iOS en Android. Daar moeten storingsmeldingen op verschijnen en gebruikers moeten daar allerlei tips kunnen vinden, vertelt een woordvoerder. 'We zijn constant met nieuwe dingen bezig.'
Ziggo heeft dit jaar veel last van storingen. De grootste storing vond in augustus plaats, na een DDoS-aanval. Zo'n
, onder wie veel mensen in deze regio, konden daardoor niet internetten en e-mailen. Begin oktober werden
. Zij zouden verantwoordelijk zijn voor deze DDoS-aanval.
In september vonden er opnieuw twee storingen plaats. Op 19 september was het raak in Den Haag, Leiden en Zoetermeer en op 5 september ontstonden problemen in het stadshart van Zoetermeer, nadat een glasvezelkabel kapot was getrokken tijdens werkzaamheden. Begin juni zorgden hoge temperaturen ook al voor problemen met het netwerk voor radio, tv en internet.

App per ongeluk in Play Store

De nieuwe applicatie van de kabelaanbieder was volgens Tweakers kort te vinden op de Play Store, maar hij is weer offline gehaald. 'Hij verscheen daar per ongeluk op', legt de woordvoerder van Ziggo uit. 'Dit was niet de bedoeling, want de app is nog volop in ontwikkeling.'
De Ziggo Service App wordt ook ontwikkeld voor iOS, blijkt uit een App Storepagina die ook nog in de Google Cache te vinden is. Wanneer de app daadwerkelijk beschikbaar is, is niet bekend.