Opgepimpt station Delft krijgt langzaam vorm

DELFT - De spoortunnel in Delft en het ondergrondse station krijgen langzaam vorm. In de tunnel is al goed te zien hoe het station met de perrons er uit gaan zien.

Eind dit jaar moet het eerste deel van de tunnel met twee sporen over een lengte van ruim twee kilometer klaar zijn. In 2015 zouden daar de eerste treinen doorheen moeten gaan rijden.

Het bestaande spoorviaduct dat Delft al jarenlang door midden snijdt, wordt daarna afgebroken. Van 2015 tot 2017 wordt er een tweede tunnelbuis gebouwd voor nog eens twee sporen.Het bestaande spoorviaduct dat Delft al jarenlang door midden snijdt, wordt daarna afgebroken. Van 2015 tot 2017 wordt er een tweede tunnelbuis gebouwd voor nog eens twee sporen. Daardoor kunnen er in de toekomst meer treinen tussen Rotterdam en Den Haag rijden.

Spoorwegbeheerder ProRail is bezig met de grootste stationsverbouwing sinds het bestaan van de spoorwegen. Omdat er steeds meer treinen rijden, zijn bestaande stations zoals die van Delft, Gouda en Den Haag uit hun jasje gegroeid.

Deel dit artikel: