Volgens Rover kan maandag pas gezien worden of de problemen echt opgelost zijn.
De eerste week dat Arriva het vervoer overnam, ontstond er een grote chaos. Zo werkte de informatievoorziening niet naar behoren, ontbrak de eindbestemming op veel bussen en ontstonden lange wachttijden. De informatievoorziening werkt volgens Rover Leiden weer goed. Zowel op station Leiden als op de bussen zelf is de informatie duidelijk en compleet.
Weinig klachten door vakantie
Dat er niet veel klachten meer binnenkomen, betekent volgens Rover Leiden niet dat alle problemen ook opgelost zijn. 'Reizigers klagen vooral in de spits, als ze naar hun werk moeten. In de kerstvakantie zijn mensen toch wat makkelijker, dan komt het niet op een paar minuten aan', aldus Hans van Dam van Rover Leiden.
Volgens de organisatie kan maandag pas gezien worden of de problemen echt opgelost zijn.
Overvolle bussen
Toch blijven sommige problemen bestaan, verwacht Hans van Dam. 'In het traject van Leiden naar Roelofarendsveen rijden twee bussen. Bij één daarvan is de route veranderd, waardoor die er een stuk langer over doet. Het gevolg is dat bus 56 zo vol zit, dat er zelfs haltes voorbij gereden worden. Hetzelfde probleem speelt in Sassenheim en in Lisse.'