Speciale bus om meningen over Schilderswijk te peilen

DEN HAAG - Wat is er leuk aan de Haagse Schilderswijk en wat kan er beter? City Mondial gaat de komende tijd met een speciale bus de wijk in daar de mening onder bewoners, bezoekers en ondernemers te peilen.

De gesprekken worden opgenomen met een smartphone en afgespeeld op grote schermen in de zogenaamde buzz-bus. De bedoeling daarvan is, aldus manager Hans Peter Klazenga van City Mondial, om meer inzicht te krijgen in de kansen van de Schilderswijk. Maar mensen moeten er zelf ook door worden gestimuleerd om iets te doen.

Woensdagmiddag werd de bus in gebruik genomen op het Teniersplantsoen. Daarbij was onder meer de Haagse wethouder Marnix Norder (PvdA, integratie en stadsontwikkeling) aanwezig. Hij prees het initiatief. Volgens hem kan de gemeente veel met de informatie die wordt aangeleverd. Binnenkort gaat het project Deal Schilderswijk van start, waarbij Den Haag nog eens 11 miljoen euro in de wijk investeert. ‘Het is heel goed om te horen wat er leeft van de mensen die wonen, werken in leven in de Schilderswijk,’ aldus de wethouder.

Stichting wil economie stimuleren

Stichting City Mondial is het informatiepunt voor bewoners, bedrijven en bezoekers van de Schilderswijk, Transvaal, Rivierenbuurt, Stationsbuurt en Avenue Culinaire in Den Haag. De stichting wil onder meer de economie in die delen van de stad stimuleren en het toerisme bevorderen.

Deel dit artikel: