Bus Arriva niet op tijd? Klagen op de app!

Bus van Arriva met buiten dienst bord
Bus van Arriva met buiten dienst bord
LEIDEN - Vaste reizigers van Arriva gaan de kwaliteit van het openbaar vervoer in Leiden, Gouda en Alphen aan den Rijn in de gaten houden.
Ze kunnen een speciale app downloaden om hun ervaringen door te geven aan de vervoerder. Daarop kunnen ze onder meer melden of de actuele reisinformatie werkte, de bus netjes was en de reizigers toegang hadden tot wifi. Verder kunnen ze melding doen van een kapotte halte.
Van alle waarnemingen wordt tweemaal per maand een rapport gemaakt. Arriva heeft toegezegd problemen die aan het licht komen op de app zo snel mogelijk op te lossen.
De zogeheten 'kwaliteitswaarnemers' mogen niet klagen over vieze bussen als het noodweer is of vertraging door wegwerkzaamheden. De vervoerder zegt daar geen invloed op te hebben. Reizigers die mee willen doen aan het onderzoek kunnen zich aanmelden op arriva.nl/waarnemer.