HTM wil overleg over problemen ov-chipkaart

OV-chipkaart, tram
OV-chipkaart, tram
DEN HAAG - De Haagse vervoerder HTM wil om de tafel om de problemen rond de ov-chipkaart te bespreken. Volgens de Consumentenbond willen ook de NS, Veolia en de producent van de chipkaart TLS praten over één loket waar reizigers terecht kunnen als zij een probleem met hun ov-chipkaart hebben.
De Consumentenbond zegt nog op antwoord te wachten van het GVB (Amsterdam), RET (Rotterdam), Connexxion, Arriva en Syntus.
Het gesprek moet op 13 december plaatsvinden.

Petitie

De Consumentenbond besloot met Rover en de ANWB een campagne te beginnen omdat reizigers zich vaak van het kastje naar de muur gestuurd voelen. Een petitie die eigenlijk maandag zou sluiten, is inmiddels door 33.990 mensen ondertekend. Het is nu de bedoeling dat de petitie op 13 december aan de vervoerders wordt aangeboden.