Campagne leert uitgaande jongeren in Den Haag op hun spullen te letten

DEN HAAG - Het ministerie van Justitie en Koninklijke Horeca Nederland (KHN) beginnen een campagne in onder meer Den Haag om uitgaan veiliger te maken. De campagne richt zich vooral op jongeren die te maken kunnen krijgen met straatroven, overvallen en diefstallen.
In tien grote horecagebieden in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Tilburg en Haarlem wordt in samenwerking met de lokale politie een pakket maatregelen aangeboden.
De maatregelen behelzen onder meer intensivering van het toezicht, verbetering van de straatverlichting, het stimuleren van horecabezoekers om bij het afrekenen gebruik te maken van een pinpas en het trainen van horecapersoneel  om zo verantwoord mogelijk te handelen bij een overval.

Campagne

De campagne maakt onder meer gebruik van een bioscoopspot, posters en een website. Het doel is jongeren bewust te maken van de waarde van spullen zoals een mobiele telefoon of tas. Dat gebeurt door slogans als: ‘Hou 'm goed bij je en Je spullen zijn geld waard. Hou ze bij je.' Mobieltjes en tassen  zijn veruit de favoriete buit van overvallers’, aldus Koninklijke Horeca Nederland (KHN).