Problemen met barcode van bonuskaart Albert Heijn

Bonuskaart Albert Heijn
Bonuskaart Albert Heijn
DEN HAAG - Supermarktketen Albert Heijn kampt weer met problemen met hun bonuskaart waarmee kortingen kunnen worden afgedwongen. De streepjescode kan van slechte kwaliteit zijn.

Door Marcel van den Eng

Als klanten hun bonuskaart vaker in hun portemonnee stoppen, kan naar verloop van tijd de barcode eraf slijten. Albert Heijn erkent dat al tientallen mensen dit probleem bij het concern aan de kaak hebben gesteld. ‘Dat vinden we natuurlijk heel vervelend’, aldus een woordvoerder die benadrukt dat er ruim zeven miljoen nieuwe bonuskaarten in omloop zijn.
Albert Heijn ziet voorlopig geen reden om weer een nieuwe bonuskaart te introduceren. ‘We hebben de nieuwe bonuskaart uitvoerig getest en doen steekproefsgewijs onderzoek om te kijken of de kwaliteit van de kaarten goed is. Er is gekozen voor een bewezen printtechniek die wereldwijd wordt gebruikt. Een speciale UV-behandeling beschermt de barcode tegen beschadiging.’

Kras

Volgens een woordvoerder werkt de bonuskaart nog wel als er een kras op zit. ‘Als de kaart echt niet meer scanbaar is, kan de klant altijd een nieuwe bonuskaart halen in de winkel of aanvragen bij onze klantenservice.’ Albert Heijn laat weten dat er genoeg nieuwe bonuskaarten in voorraad zijn om gedupeerden te helpen.
Sinds de introductie van de nieuwe bonuskaart van Albert Heijn in oktober zijn er problemen met het pasje. Eerder hadden klanten moeite hun kaart aan te melden via de website van de grootgrutter door de overweldigende belangstelling.