'Biertje moet kunnen maar blijf jezelf'

DEN HAAG - De 'Blèf Jezelluf'-campagne is zaterdag van start gegaan in het Hockey House bij het WK Hockey in Den Haag. De campagne is er om Haagse jongeren normaal om te laten gaan met alcohol. De actie een biertje moet kunnen maar 'Blèf Jezelluf' is een initiatief van GGD Haaglanden, Indigo Context en Heineken Nederland.
De bedoeling van de campagne is dat jongeren met leeftijdsgenoten in gesprek gaan over hun alcoholgebruik aan de hand van een kaartspel. Op de kaarten staan bepaalde types afgebeeld en de vraag is of de jongeren zichzelf of hun vrienden herkennen in bijvoorbeeld de slaapkop, de vechtjas of de uitslover. In gesprekken proberen ze elkaar bewust te laten worden van wat verantwoord alcoholgebruik is.
De 'Blèf Jezelluf'-campagne  wordt tussen juni en september gehouden op verschillende plekken in Den Haag. Bijvoorbeeld ‘s avonds op het strand, in de Haagse horeca, bij sportverenigingen, op de Oh, Oh Intro voor nieuwe Haagse studenten,  tijdens Museumnacht Den Haag en bij het WK Hockey.