Jonge ondernemers met hun plantaardige wasmiddel verkozen tot Haagse Vernieuwers en krijgen 30.000 euro

DEN HAAG - De jonge Haagse ondernemers Jasper Gabriëlse en Melvin Loggies zijn verkozen tot Haagse Vernieuwers. Zij kregen de prijs van 30.000 euro voor hun product 'Seepje', een plantaardig en fairtrade wasmiddel uit Nepal. De uitreiking was op de Big Improvement Day op Scheveningen.

De zeep is niet gemaakt van chemische middelen, maar van de schillen van de Spindus mukorossi-vrucht. Die schillen veranderen in een natuurlijke vorm van zeep als ze in aanraking komen met water.

De jongens kregen dinsdag van de gemeente Den Haag 30.000 euro om hun plantaardige wasmiddel op de markt te kunnen brengen

Gedeelde 2e prijs

De 2e prijs wordt gedeeld door GreenFox, dat energiezuinige verlichting ontwikkelt, en een initiatief om privacy op internet te verbeteren.

De prijs Haagse Vernieuwers is een initiatief van de gemeente Den Haag. In totaal was 80.000 euro beschikbaar voor projecten en activiteiten gericht op de uitvoering van nieuwe, slimme en creatieve concepten rondom maatschappelijke vraagstukken.

Hele dag goed nieuws

Omroep West staat dinsdag helemaal in het teken van goede ideeën en positief nieuws, tijdens de Big Improvement Day (BID) in het Circustheater op Scheveningen.Alle radioprogramma’s van Omroep West komen live uit het Circustheater en ook op tv en internet ruim baan voor goed nieuws.

Meer over dit onderwerp:
Westbusiness
Deel dit artikel: