Nieuwe Scheveningse Pier moet hip worden: geen ruimte voor grote ketens

DEN HAAG - Eten bestellen in een omgebouwd Volkswagenbusje, films kijken in een buitenbioscoop en je surfplank laten pimpen. Het moet binnenkort allemaal kunnen op de pier op Scheveningen. De Nieuwe Pier Exploitatie, die de komende vijf jaar de pier gaat vullen, wil de nieuwe pier hip maken. Dat staat zaterdag in het AD.
Manager Marius van der Werff zegt in de krant dat de pier geen plek wordt voor grote ketens als McDonald's. Ook voor een zak friet of een goedkoop t-shirt met opdruk kun je straks niet meer op de pier terecht.
De metamorfose van de Pier moet na de zomer klaar zijn. Over welke ondernemingen zich precies op de pier mogen vestigen, wil Van der Werff nog niets zeggen. 'Wel staat vast dat de zaken op de Pier allemaal iets bijzonders hebben.' Op deze manier wil het bedrijf op de Pier de sfeer van De Parade en de Rotterdamse Markthal creëren. De Nieuwe Pier wordt tevens een festivalterrein.

Bungy Jump keert terug

Bungy Jump en het pannenkoekenrestaurant zijn de enige ondernemingen die op de Pier terugkeren. Deze ondernemers hebben nog een huurcontract.