Doorslaand succes voor jonge Haagse ondernemers met plantaardig wasmiddel 'Seepje'

DEN HAAG - Een ongekend succes met schillen van de Nepalese Sapindus mukorossi-vrucht, afkomstig van de Sapindusboom. De 23-jarige Hagenaars Melvin Loggies en Jasper Gabriëlse weten er alles van. Met hun product 'Seepje' veroveren ze langzaam maar zeker de duurzame markt in Nederland.
De twee jongemannen mogen zich de 'Haagse Vernieuwers 2015' noemen. Begin dit jaar wonnen ze die titel en ontvingen ze van de gemeente Den Haag 30.000 euro. Met dat geld hebben ze van de Nepalese schillen een vloeibaar wasmiddel op de markt gebracht.
Het idee ontstond op de bank toen de Hagenaars een documentaire over Nepal keken. Een vrouw die met de schillen haar was deed, zette de twee ertoe om misschien wel dé nieuwe wassensatie van Nederland te gaan maken: 'Seepje'.

Studiefinanciering

Melvin en Jasper legden hun studiefinanciering bij elkaar en lieten 500 kilo aan schillen van de Sapindus mukorossi-vrucht vanuit Nepal naar Nederland komen. Inmiddels draaien de wasmachines van hun moeders al overuren. 'Seepje' is momenteel in meer dan 200 winkels te koop.