Gezichtsbepalend ledscherm op het Strijkijzer in Den Haag uitgezet

DEN HAAG - Na ruim vier jaar is een einde gekomen aan de berichtgeving op het reusachtige ledscherm van de woontoren het Strijkijzer in Den Haag. Begin januari heeft Vestia de stekker er uit getrokken omdat het niet meer past bij het takenpakket en het imago van de woningcorporatie.
Eind 2015 was op het gezichtsbepalende beeldscherm van 19 bij 14 meter al te lezen dat er een einde kwam aan het zogenoemde Beeld van Den Haag: Dit betekent dat er geen inzendingen meer kunnen worden gedaan voor dit scherm. Het einde van een mooie tijd, wij bedanken dan ook iedereen die een inzending heeft gedaan voor de mooie beelden!'

Het ledscherm werd op 1 september 2011 voor het eerst in gebruik genomen. Via een app kon iedereen met een smartphone berichten plaatsen op de gevel van het Strijkijzer. Zo was het jarenlang bijvoorbeeld mogelijk om en public iemand de liefde te verklaren of te feliciteren met zijn verjaardag. Op 13 november stonden meerdere inzendingen in het teken van de aanslagen in Parijs.

Nieuwe Woningwet

Volgens eigenaar Vestia past een commerciële activiteit als het levensgrote ledscherm sinds de invoering van de nieuwe Woningwet niet langer bij de woningcorporatie. De focus ligt nu volledig op woningbouw.

LEES OOK: Haags Strijkijzer bij de mooiste torens ter wereld

Daarmee is overigens niet definitief een einde gekomen aan de berichtgeving op het Strijkijzer. Vestia is zelf niet actief op zoek naar mogelijke gebruikers. Maar andere partijen kunnen wel gebruik maken van de faciliteiten. Bij grote evenementen is het bijvoorbeeld nog mogelijk op het beeldscherm in te zetten voor reclame- of andere doeleinden.
Meer over dit onderwerp:
Strijkijzer Ledscherm Reclamescherm Vestia
Deel dit artikel: