Explosie appartement Spijkermakersstraat in Den Haag was in badkamer

DEN HAAG - De explosie in een appartement van een flat aan de Spijkermakersstraat in Den Haag was in de badkamer. Door brand ontplofte donderdagavond een bus deodorant of haarlak, waardoor de gevel eruit klapte.
Volgens de aannemer is de schade in de badkamer groot: 'In de rest van de flat valt het wel mee, er is vooral veel roetschade.' De gevel van het appartement op de bovenste verdieping is provisorisch teruggezet en voor een van de ramen zijn platen gespijkerd.

Appartement wordt verhuurd

Volgens de buren zijn de bewoners tijdelijk opgevangen door kennissen. Het gaat om de huurders van het huis. Ze waren tijdens de explosie niet thuis. 'De eigenaar werkt op de ambassade en verhuurt het,' vertelt de aannemer.

Volgens de politie is er geen sprake van een misdrijf. 'Op enig moment is er brand ontstaan waarbij gashoudende flesjes vlam hebben gevat, waardoor een explosie is ontstaan,' vertelt een woordvoerder. De flat is niet aangesloten op het gasnetwerk, dus een gasexplosie werd meteen al uitgesloten.

Deel dit artikel: