Buitenlandse journalisten lovend over kwaliteit Noordzeevis uit Scheveningen

DEN HAAG - Als het aan het Nederlandse visbureau ligt moet vis uit de Noordzee een culinaire attractie worden voor toeristen die Scheveningen bezoeken. Om meer internationale bekendheid met de Noordzeevis uit Scheveningen te krijgen hebben ze journalisten uit verschillende landen in Europa uitgenodigd.
De journalisten komen onder anderen uit Italië, Frankrijk, Groot-Brittannië, Spanje en Duitsland. Al een paar dagen lopen ze rond in de Scheveningse haven om kennis te maken met de visindustrie. En natuurlijk vooral om veel vis te proeven...
'Ik vind het heel lekker', zegt een Spaanse journalist terwijl ze haar eerste haring ooit net binnen heeft gewerkt. Een Italiaanse collega zegt: 'Ik hou van rauwe vis en het is heel interessant om iets anders dan de Italiaanse vis te proeven.'

'Scheveningen heeft culinair veel te bieden'

Het Nederlandse visbureau is al een aantal maanden bezig met het merk ‘Noordzeevis uit Scheveningen’ in de markt te zetten. De bedoeling is vooral dat Nederlanders meer vis uit eigen land zullen eten, maar ook om toeristen er op te wijzen dat Scheveningen op culinair gebied veel te bieden heeft.
Een Britse journalist vindt het een heel goed idee om Noordzeevis uit Scheveningen te promoten: 'Het is niet zo internationaal bekend maar daarom zijn wij hier. De kwaliteit kan niet beter.' De journalisten zijn niet alleen enthousiast over de kwaliteit van de vis, maar ook over de omvang van de visindustrie in Scheveningen.