Gedupeerde ondernemers Scheveningen willen schadevergoeding na stroomstoring

Het is wachten op stroom op Scheveningen
Het is wachten op stroom op Scheveningen © Robin Middeldorp
DEN HAAG - Ondernemers op de boulevard van Scheveningen die donderdag getroffen werden door een stroomstoring gaan proberen om geleden schade te claimen bij netbeheerder Stedin. Dat zegt Ben Vermeulen, uitbater van café-restaurant Big Bell.
Vermeulen schat dat zo'n zestig tot zeventig bedrijven schade hebben geleden. Inmiddels staat 'alles weer op zijn pootjes', maar de uitbater noemt het wel
.
Vermeulen: 'Ik heb veel weg moeten gooien, vooral vlees en vis. Ik durfde dat niet meer te verkopen, omdat de koelkast te lang zonder stroom had gestaan.'

Geen compensatie

Al met al duurde de stroomstoring ongeveer één uur. De oorzaak was een kapot verbindingsstuk. Volgens netbeheerder Stedin zal er geen compensatie worden uitgekeerd, omdat een uur zonder stroom zitten bij het ondernemersrisico hoort.