Haagse culturele instellingen gaan samenwerken om meer mensen te lokken

DEN HAAG - De Haagse culturele instellingen gaan samen proberen om meer bezoekers te trekken. Zo komt er een campagne om mensen duidelijk te maken dat er in de stad ‘cultuur-iconen’ zijn die zij minstens één keer in hun leven hebben moeten zien. Maar ook kleinere evenementen en tentoonstellingen worden onder de aandacht gebracht. De gezamenlijke campagne loopt in ieder geval de komende drie jaar, maakten de instellingen maandag bekend.

De samenwerking is een vervolg op het de viering van 200 jaar badplaats Scheveningen. Toen werkten de instellingen ook samen en dat was een succes, stellen ze. Onder de noemer 'Cultuur aan Zee' willen ze de komende jaren laten zien dat Den Haag 'een rijk en compleet cultuuraanbod heeft'. De campagne is een initiatief van de Haagse cultuurinstellingen en The Hague Marketing Bureau en wordt ondersteund door de gemeente Den Haag.

The Hague Marketing Bureau verzorgt de uitvoering van deze campagne. Volgens directeur Marco Esser is cultuur een steeds belangrijker reden voor mensen om een stad te bezoeken.

Spannende combinaties

De regionale- en nationale marketingcampagne begint met billboards met de Haagse iconen en een verwijzing naar een website: cultuuraanzee.nl. Daarnaast wordt online geadverteerd met de 'spannende culturele combinaties' die bezoekers kunnen maken in Den Haag. Verder komt er een radiocommercial.

Aan de campagne doen het Gemeentemuseum, Escher in het Paleis, Voorlinden, Louwman Museum, Residentie Orkest, Museon, Haags Historisch Museum, Museum de Gevangenpoort, De Mesdag Collectie, Nederlands Dans Theater (NDT), Korzo, Beelden aan Zee, Het Nationale Theater, Panorama Mesdag en Mauritshuis mee. Daarnaast worden de kleinere culturele evenementen, voorstellingen en tentoonstellingen meegenomen in de campagne op basis van de culturele agenda.

Meer over dit onderwerp:
CULTURELE INSTELLINGEN SAMENWERKEN BEZOEKERS
Deel dit artikel: