Grote kassastoring bij Albert Heijn verholpen: 'Staat los van KPN-storing van maandag'

REGIO - Albert Heijn kampte dinsdagochtend met een landelijke kassastoring. Daardoor konden klanten in veel winkels niet afrekenen aan normale kassa's. Daar werkten alleen zelfscanners. Zelfscannen kan in ongeveer 490 van de ruim 900 supermarkten in het land.

Na het ontstaan van de pinstoring lieten veel supermarkten op social media weten dat ze de deuren - tijdelijk - dichthielden. Bij AH to go en de supermarkten in België waren geen problemen.

Rond 9.15 uur was de oplossing gevonden en was betalen in tientallen winkels weer mogelijk. Rond 10.00 uur gaf een woordvoerster van AH aan dat het probleem volledig was opgelost. Hoe alles zo fout heeft kunnen gaan, moet nog worden uitgezocht.

Grote netwerkstoring

De landelijke storing bij de supermarktketen volgt een dag na de grote netwerkstoring bij KPN, waardoor onder meer hulpdiensten en noodnummers lange tijd niet bereikbaar waren. Volgens de woordvoerster van Albert Heijn staan de problemen bij de supermarkt en het telecombedrijf volledig los van elkaar.

Op 10 juni waren er ook al problemen bij Albert Heijn. Toen werd de supermarktketen getroffen door een pinstoring. Toen konden pinautomaten bij de kassa's urenlang geen contact konden maken met het KPN-netwerk. Albert Heijn zei destijds voor het evalueren van die storing nog het gesprek aan te gaan met het telecombedrijf.

 

Meer over dit onderwerp:
ALBERT HEIJN STORING
Deel dit artikel: