Instellingen

Brandweer redt gezin bij woningbrand

slachthuisstraat-den-haag-brand
slachthuisstraat-den-haag-brand

DEN HAAG - De brandweer heeft zaterdagmorgen een gezin uit hun brandende flatwoning gered. De brand woedde op de vijfde etage van een flatgebouw aan de Slachthuisstraat in het Haagse Laakkwartier.

Het vuur werd rond 8.00 uur ontdekt. Het was snel onder controle. De vermoedelijke oorzaak van de brand is een smeulende peuk in de woonkamer. Een woordvoerder van brandweer Haaglanden zegt dat het gezin ?veel geluk heeft gehad? omdat ze in de slaapkamer waren toen de brand uitbrak. Wel is het gezin met drie kinderen naar het ziekenhuis gebracht, omdat ze ademhalingsproblemen kregen door de rook.