Instellingen

Omroep West heeft een nieuwe app en website. Daar horen ook veranderingen bij. Omdat niet alles meteen duidelijk is, hebben we een aantal vragen met antwoorden op een rij gezet.

Waarom krijg ik twee keer een notificatiebericht van hetzelfde artikel?

We willen iedereen de kans en de tijd geven om over te stappen naar de nieuwe app. Daarom wordt de push nog verstuurd via de oude en de nieuwe manier. Dat betekent dat je in het begin dus twee keer dezelfde push - notificatie - ontvangt. Na een of twee dagen zetten we de push richting de oude app uit, waardoor je nog maar een pushbericht binnenkrijgt.

Hoe zet ik de donkere modus aan?

Je kunt nu ook kiezen voor de zogeheten "dark modus" op de app. Die zet je aan door rechtsonder op "meer" te drukken en vervolgens op "instellingen". Daar kun je kiezen voor donkere modus. Als je daar op drukt kan je kiezen of je de modus aan, uit wil of dat je wil dat de modus zich aanpast aan de dag.

Ik heb de donkere modus op automatisch staan, maar toch blijft mijn achtergrond donker. Hoe kan dat?

Dat ligt aan de instellingen van je telefoon. Kijk of je toestel op de donkere stand staat (het maantje). Als die geactiveerd is, dan moet je de donkere stand uitzetten.

Waarom is er zoveel wit aan de zijkant van het beeld?

We hebben de nieuwe app en site tegelijk ontworpen. Bij het vormgeven zijn we uitgegaan van mobiel, omdat maar liefst 90 procent de Omroep West-lezers via mobiel het nieuws leest op de mobiele app of de mobiele website. Daardoor is de website op de laptop of desktop wat smaller.

Ik wil een correctie sturen, kan dat?

Ja, dat kan. Alleen de werkwijze is anders dan voorheen. Onderaan het artikel kies je voor de optie e-mail, vervolgens wordt jouw mail geopend en verstuur je de correctie naar correctie@omroepwest.nl. De mail komt dan bij de redactie terecht. Daar kunnen we wat mee!

Waarom kan ik niet meer live radio luisteren via de (android)app?

We hebben problemen met de live radioplayer op de android app. De player gaat uit als een toestel in sluimerstand schiet. Dit is niet de bedoeling en we werken aan een oplossing.

Waarom kan ik sommige programma's van TV West niet meer terugzien?

Dat komt omdat nog niet hele hele archief op de nieuwe app en website staat. We zijn daar mee bezig. We hebben er voor gekozen om eerst de huidige programma's aan te bieden. Vervolgens bieden we programma's uit het archief.

Ik wil iets kwijt over nieuwe app en website, kan dat?

Ja, dat waarderen we enorm! Geef in onderstaand formulier aan wat er beter of anders kan. Geef daarbij aan of jouw opmerking gaat over web of app en welke apparaat je gebruikt. Die informatie hebben we nodig om met de feedback aan de slag te gaan.